Rejsebrev Februar 2013

Frokost sammen John og Lulu i Méze

Porten ind til herskabslejligheden i Barcelona

Katedralen La Sagrada Famlia - Barcelona

Udsigten fra vores hotelværelse i Sharm el Sheikh- Ægypten

Stranden i Sharm el Sheikh

Lars, Filip og Marcus har det sjovt ved starnden

Først på måneden var vi på en køretur i bil sammen med John

På vej tilbage kørte vi forbi Michael og Lone, som lå i Beziers ved slusetrappen Fonserannes og fik kaffen.

Et par dage efter sagde vi farvel til John og Lulu, som skulle køre til Swansea i Wales.

Vi var ude at se den ikke færdigbyggede katedral La Sagrada Familia, hvor facaden og de høje spir ligner troldmandstårne fra en fantasy-fortælling.

Arkitekten Gaudi døde i 1926 og andre arkitekter har siden

Indenfor arbejder man også med katedralen, og meget var færdigbygget og så helt specielt ud, med mange buer, rundinger, spidser, lys, figurer, skrifter, farvet glas mm.

Næste dag skulle Christian, Sanne, Nicklas, Filip og Marcus komme, men det gjorde de ikke, da der var strejke i Hamborg, så efter at have stået i kø i 5 timer, fik de besked om , at de ikke kom med flyet.

henholdsvis Billund og Kastrup. De kørte tilbage til Danmark og delte sig op, så Sanne, Nicklas og Filip skulle tage et fly fra Billund og Christian og Marcus skulle tage et andet fly fra Kastrup.

Men for at det ikke skulle være løgn, så var problemerne ikke slut med flybilletter for Christian og familie.

Returbilletterne, de var blevet lovet til hjemrejsen, blev annulleret af Air Berlin.

Ja, sikke en lang rejse og så meget bøvl, så nu håber vi at de kan få noget erstatning.

Vi kom tilbage til Capestang den 23. en kold og blæsende aften, og om natten havde vi frostgrader.

og Lulu, som er det engelske par, vi lærte at kende lige før jul. John har arbejdet her i Capestang med udlejningsbådene, men hans kontrakt er nu slut, så de har besluttet at tage hjem til Wales, hvor de skal overtage en pub midt i denne måned.

Vi havde en dejlig tur ned til Middelhavet, hvor vi gik en lille tur langs stranden i Grau de Agde. Derefter tog vi en tur langs Bassin de Thau, som er en inddæmmet saltvandssø, hvor man producerer østers og muslinger.

Langs søen ligger nogle interessante byer med marinaer og fiskerihavne:  Marseillan, Méze og Bouzigyes. I Mèze spiste vi frokost på havnen i et dejligt solskinsvejr.

Mandag den 11. februar tog vi bussen til Beziers og derefter toget til Barcelona, hvor vi havde lejet en hotellejlighed midt i den gamle del af byen tæt på metro, havn, små handelsgader, restauranter og mange seværdigheder.

Da vi kom til hotellet, fik vi et værelse, der var en del af en stor herskabslejlighed med 4 værelser, køkken og 2 badeværelser, der skulle deles med andre. OK, det var billigt, og det lå perfekt til det hele, og så skulle vi kun være der i 3 nætter.

Vi havde nogle dejlige dage i Barcelona, hvor vi så mange ting. Vi var på havnen og besøgte et stort Akvarium. I den gamle del af byen slentrede vi rundt og så de flotte bygninger i de smalle gader og masser af små specielforretninger og restauranter.

arbejdet på at fuldende hans værk, der spås at kunne blive færdigt i år 2020. Hvis Gaudís planer respekteres, ender La Sagrada Familia med tolv 100 m høje tårne, der symboliserer apostlene, og et 180 m højt spir, der skal repræsentere Jesus.

Vi tog en elevator op i et af tårnene og så bygningsværket oppefra og ned, og der var en flot udsigt ud over byen, og vi gik ned af de 400 trappetrin.

Vi syntes at katedralen var et fantastisk bygningsværk, men det lignede et eventyrslot mere end en kirke.

Barcelona var en spændende og hyggelig by, som vi vil helt sikkert vil besøge igen.

Torsdag den 14. februar tog vi fra Barcelona med fly til Sharm el Sheikh i Ægypten. Vi landede kl. 23.00 om aftenen i lufthavnen, hvor en chauffør ventede på os og kørte os til ressortet. Vi blev indkvarteret på et dejligt værelse og gik træt i seng.

De fik arrangeret nogle afbestillingsbilletter til 2 andre fly fra Danmark, som de kunne tage med lørdag morgen fra

Lørdag eftermiddag var vi alle samlet i Sharm el Sheikh og vi var glade for at se alle ”ungerne”. Lars havde ikke set dem siden, vi tog afsted i maj og jeg ikke siden september, hvor jeg var hjemme i Odense hos dem.

Afbestillingsbilletterne de havde købt fra Danmark var til en 2 ugers rejse, og de kunne ikke vente med at rejse hjem, da de skulle arbejde, og børnene skulle i skole.

Christian fandt så nogle nye enkeltbilletter til Frankfurt til om torsdagen, og billetter til nattoget derfra til Danmark.

Da de kom ud i lufthavnen, var flyet aflyst, da det var gået i stykker, og kunne først komme afsted fredag formiddag. De blev kørt hen til et nyt hotel og blev indkvarteret. Fredag formiddag kom de med flyet til Frankfurt, og derfra lejede de en bil til Odense, hvor de ankom sent om aftenen.

Under alle omstændigheder havde vi 6 dejlige dage sammen, hvor vi slappede af, snakkede, hyggede, solbadede, legede, snorklede osv. Vi havde sol og mellem 22 og 26 graders varme alle dage

Resten af måneden slappede vi af på båden, og gjorde lidt klar til at komme videre på Canal du Midi først i marts, så snart vejret bliver lidt varmere.

Sharm el Sheikh

Christian, Sanne,Marcus og Lars

Barcelona

YournameCom © 2007 • Privacy Policy • Terms of Use

skulle arbejde, og børnene skulle i skole.