Tryk på billederne for at se en større version

Rejsebrev Juni 2015

Juni startede med at vi tog fra Oldenburg. Vi ventede en times tid ved slusen til der nok vand nok til at sejle ind i den. Derefter var det slut med at sejle i tidevand. Vi sejlede til Dørpen, og næste dag videre op af en lille kanal til Haren og videre til Tel Apel, hvor vi overnattede. Det hollandske gæsteflag blev sat og det var tydeligt at se og høre at vi var i Holland. Dagen efter sejlede vi videre ad disse små kønne kanaler til Stadskanaal. Der var mange broer der skulle åbnes og flere små sluser der skulle betjenes, men alt gik bare perfekt uden ventetid. God service og så er det gratis.

Efter Stadskanaal sejlede vi den lille tur til Veendam med de 30 broer der skal åbnes for at komme ind i byhavnen. Der lå vi i et par dage og fortsatte til Groningen, hvor vi havde været 3 gange før. Lars ville lave en lille utæthed fra olie tryksmåleren, men det viste sig at være en lille revne i den plade hvor den er påsat, så vi fik fat i Vetus. Reservedelen var ikke hjemme, så vi ventede i 2 uger på at få delen så en mekaniker kunne lave det.

Min fødselsdag den 25. juni blev holdt i Groningen og det var selvfølgelig godt vejr med solskin efter næsten 2 uger med regn og koldt vejr.

Dagen efter kom Christian og Filip, da Filip skulle på 1 uges ferie hos os.

Christian tog kørte hjem igen den 27., og vi forlod Groningen og sejlede på små kanaler til Assen og Havelte med en overnatning hvert sted. Derefter sejlede vi ud på lidt større vand syd for Flevoland til Riviera Beach nær Elburg, som er et stort område med camping, strand og et badeland. Vi blev der i to dage inden vi tog videre til Harderwijk den 1. juli, som lå i samme område to timer videre på ruten.